Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

31 maj 2006

Äntligen slipper man blottarna

Finns det något mer störande än människor som pladdrar jättehögt i sina mobiltelefoner? Det är egoistiskt att utan att fråga inkräkta på någon annans space.

När jag sitter på väg hem från jobbet vill jag ta tillfället i akt och innan hämta på dagis-kaoset startar sitta och koppla av. Jag vill inte höra nån snubbe sitta och högt orera om sina senaste landvinningar (på jobbet såklart) eller få en fnittrig rapport från tjejmiddagen. Jag vill kanske läsa en bok och inte höra hur mat ska inköpas inför en skolresa, eller vilka som är allergiska mot gluten och laktos. Jag kanske vill bläddra i nån av gratistidningarna utan att störas av att nån läser högt ur nån datorkatalog!

Bu för alla mobilblottare! Lär dig prata tyst (GSM-tidens sprakande är over och man behöver inte gasta som det var motvind i telefonen). Överväg att låta bli telefonen - det går faktiskt att vara oanträffbar ibland.

Nu skriver aftonbladet att mobilfria zoner införs i tunnelbanan Jippi!

4 Kommentarer:

8:53 fm, Blogger Stefan skrev...

och det riktigt supersura är att trots att man manglar på Lordi i iPodden i trakterna kring tinnitus - så läcker i alla fall puckot bredvids nonsensamtal in i ens medvetande.

nu är de vi frestylebärarna (oh så gammalt ord) som blir störda... vem hade kunnat se den utvecklingen?

 
9:08 fm, Blogger Mustardseed skrev...

Männen pratar jobb och kvinnorna fnissar om tjejmiddagarna, är det så det är? ;-)

 
9:49 fm, Blogger Thinkerbell skrev...

stefan: ok, Lordi kanske är samma störande nivå men det är jobbigt att värja sig från andra människors inkräktande av ens egen space. mer om närgågna människor i tunnelbanan senare...

moderna: tyvärr var omgivningen i min tunnelbana igår (15.26 från gamla stan) inte mer frigjord än så... men jag är säker på att män fnittrar en del också och kvinnan med glutenallergikern pratade jobb.

 
11:00 fm, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Jag har hört en del affärshemligheter på tunnelbanan mellan ö-malm och tekniska. De kan liksom inte hålla sig och måste ringa någon att berätta det super konfidentiella för. Och inte tänker de på att bredvid står en törstig headhunter som suger i sig sådan info. Integriteten suger hos många. Jag har stor lust att gå fram och säga SÅ BRA att jag vet att x vd ska få gå men att ingen får berätta för pressen ännu. Hallå hur är människor funtade, är andra resenärer på tunnelbanan enkom statister utan något som helst liv!!??? Här i norra Italien jublar jag åt de fria zonerna, själv droppar jag min mobil i knät varje gång jag ser en polis (när jag är i bilen), men ingen hör mitt samtal iaf....

 

Skicka en kommentar

<< Till början