Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

28 december 2005

Var är dinosaurietrosorna?

Så var den julen slut. Nu är alla kartonger och allt papper kört till soptippen. Det var hemskt många andra som slängde lika mycket julklappspapper, vilket jättebål det blir när allt eldas upp. 44 miljarder la vi tydligen på julhandeln i år. Undra hur mycket av det som är papper och kartong?



Jag fick ett par långfärdsskridskor som jag hoppas mina fötter snart ska acceptera som sitt andra hem. På topp för dottern var en docka som kan låta "nana" (i sovläge) och gurgelskratta (i sittläge). Hemskt fin och pråligt glittrig, blank och rosa. Sjupacket trosor där varje trosa är märkt med dag och disneyprinsessa var en hit också. Sonens topplista vet jag än ej hur den ser ut. Hur ska han kunna välja mellan de tre megastora bilarna eller dinosaurierna? Allt är sig likt. Fast i slutet av dagen är det sonen som gurgelskrattar med dockan och dottern som undrar om det finns trosor med dinosaurusar på.

4 Kommentarer:

8:48 fm, Blogger Mustardseed skrev...

Smart dotter, det där undrar jag också. Sen när blev dinosaurier en typisk killgrej?? Det finns liksom massor av kalsonger och tröjor på killavdelningen med dinosaurier på och inte ett enda plagg på tjejavdelningen. Nu har min dotter kommit in i perioden att det är ok att köpa kläder även på killavdelningen, men tidigare var det ju kört. (Sjupackstrosor med disneyprinsessor gick hem hos L också för övrigt.)

 
12:29 em, Blogger Béatrice Karjalainen skrev...

Tur man har grabbar så det är lätt att köpa dinoprylar :-) Visst är dt konstigt hur vissa saker blir kill/tjejgrejer plötsligt. Sen kan det vända tillbaka i vuxen. Ta exempelvis hästar, på leksaksafförerna är de på flicksidan men de flesta framgångsrika ryttarna är män, matlagningsleksaker letar sig allt mer till flicksidan i affärerna men vi får mest se manliga kockar i TV mm. Mysko mysko.

Själv försökte jag hitta lila kalsonger till 3-åringen men tji fick jag lila är visst en flickfärg.

 
2:55 em, Blogger Thinkerbell skrev...

Béatrice - kors i taket. Jag har sett att POP har lila saker på killavdelningen. Eller rättare sagt - de har EN lila tröja där. Inga mysplyschbyxor, inga kallingar, inga strumpor. Men EN tröja (modell långärmad tisha). Ska bli intressant om det blir ett plagg som tar slut vrålfort eller nåt som de kommer dragandes med vid varenda rea åratal framöver.

 
5:28 em, Blogger Béatrice Karjalainen skrev...

Får släpa mig till POP då och kolla lillkillen gillar ju lila så en tröja kankse gör honom glad. Han önskade sig kallingar eftersom han nu slutat med blöja helt.

 

Skicka en kommentar

<< Till början