Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

14 december 2005

Stulen enkät 10 till 1

Denna enkät har jag snott av Marmelad som snott den av MaMaMia som snott den av Lilla Ego. Vart den kom ifrån från början vet jag ej. Hör av dig om du är orginalpostaren!!

10 låtar du lyssnar på just nu
(tar de 10 senast spelade i itunes):
-Härlig är jorden (jag och ungarna har övat inför begravningen igår)
-Hurricane Gilbert (H Hellström)
-Life on mars (David Bowie)
-Three wise men (James Blunt)
-The hardest part (Coldplay)
-The Ring Song (The Bravery)
-Nothing's impossible (Depeche Mode)
-Big Sur (The Thrills)
-Do you want to (Franz Ferdinand)
-What became of the likely lads (The Libertines)

(shit bara massa män!! eek! well jag har även Elin Sigvardsson, Anna Ternheim, Robyn, Ane Brun, Laleh på den musikaliska näthinnan. verkar som männen slumpade sig fram)

9 saker du ser fram emot:
Sovmorgon
Sol
Brasilien
Julen
Ett bad i det 34 gradiga termalbadet på Centralbadet
Handla julklappar
Att min nacke/rygg blir som vanligt igen
Barnens luciatåg i eftermiddag
Nån bra film på hemmabion

8 saker du har på dig dagligen:
trosor
bh
maria nilas hårvax
mascara
deo
allas blickar (hahahaha)
mobiltelefon (fast från och med nu ljuger jag)
nycklar

7 saker som irriterar dig:
-egoism och självhävdelse
-att folk inte är och tänker som jag (=jag behöver vara liiite mer ödmjuk)
-kvällstidningar
-stavfle och isär skrivningar
-feluttalade ord som t.ex "egenkligen"
-oviljan att radikalt förändra saker och ting för att snabbare bli mer jämställda (t.ex individuell FF)
-att det inte finns nåt att se på TV

6 saker du rör varje dag:
-mig själv
-mina barn
-moccabryggaren
-tandborsten
-mascaran
-tangentbordet

5 filmer du kan se om och om igen:
Garden State
Magnolia
Donnie Darko
Batman Begins (tonårsaktigt va?)
Closer
(alla med edward norton)

4 personer du vill spendera mer tid med:
Jag kan inte välja bara 4, det blir outhärdigt svårt. Bortsett från la familia så blir det kanske T + familj, R + familj, Y + familj och Å + familj.

3 saker du gör varje dag:
Dricker kaffe
Sitter vid datorn
Tänker

2 band du har sett live:
Pearl Jam (Roskilde 91 el 92)
Depeche Mode (flera ggr)

1 person du kommer spendera resten av ditt liv med:
Mitt alterego ? :) Men såklart ser jag med tillförsikt fram emot ett helt liv tillsammans med min man.