Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

05 december 2005

Blott en dag

Det är många skandaler kring kristendomen och kyrkan nu. Det är Åke Green, Knutby, peddopräster och inhumana påvar. Men det finns också mycket stort och vackert. Läs bara det här utdraget psalm 249
Hjälp mig, Herre, att vad helst mig händer, taga ur din trogna fadershand
blott en dag, ett ögonblick i sänder,
tills jag nått det goda land.


Jag har bestämt min nu. Jag måste våga hålla det där minnestalet över mormor. Mamma är säker på att mormor kommer stötta mig, men inte förvänta sig det.

1 Kommentarer:

5:25 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Det är ju naturligt att harkla sig och snyfta på en begravning det är bara orden man lyssnar till. Vad fint att du ska hålla tal, verkligen. -Rebecca

 

Skicka en kommentar

<< Till början