Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

22 november 2005

Jag är såld

Ikväll har jag och T varit och hört Vittra berätta om sina tankar och om planerna för den nya skolan som kommer ligga 5 minuter från oss. Jag vill helst utbrista JAAAA! men vi måste gå på de andra alternativens informationsmöten för att inte göra bort oss och välja första bästa. Men jag är rätt säker på att det första i den här fallet är det bästa. De svarade rätt på alla frågor kändes det som. Men vad konstigt det är att tänka sig att det 50cm långa blå knytet har blivit så en stor liten tjej och att det snart är dags att tänka skolväska och påsklov istället för blöjor och lälling.

Mental note: inte köpa grisen i säcken

1 Kommentarer:

10:31 fm, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Så härligt! Jag har hört mycket om just den pedagogiken och den verkar vara lite som den våra barn har här, vi hade inget val på mer än en annan skola men denna kändes bra i magen, den andra mycket elitistisk. Det visar sig nu att jag som tyckt "för mycket" (läs annan) pedagogik kan kännas flummig, har motbecisats. Det jag sett på mina barns förskola är jag verkligen impad av! På lördag är det öppet hus på skolan här i Italien, ska bli kul. Berätta om de andra infomötena sen!

 

Skicka en kommentar

<< Till början