Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

10 november 2005

Värsta hösten

Jag jobbar som ess-a-te-a-enn - hatar detta läge men vi har inget val nu med en man kort (eller ja: död). Hur hanterar man att ett dödsbo är delägare i företaget? Hur levererar 3 chockade bitnördar "projektledning" a 975 kr i timmen?

Lilla brorsan har fortfarande sin njurinflammation, dr ger vaga besked - internet värsta mardrömscenariot. Har vabbat 4 av de senaste 5 veckorna. Stora syrran som ett åskmoln av svartsjuka.

Jag har klara stressymptom - min naprapat spände sina innerliga bruna ögon i mig och befallde mig att dra i bromsen. Jag förfogar inte över bromsen, men vill gärna drunkna i de där bruna ögonen.

2 veckor kvar till advent, leksakskatalogerna och de dåliga samvetena väller in. Vill pynta och pyssla in absurdum, men hur ska nåt kunna glimma och tindra när fönstren inte ens hann bli putsade i våras?