Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

22 november 2005

låt den gå, låt den gå, låt den aldrig stilla stå

En liten stafettpinne att plocka upp

1. Välj tre ord för att symbolisera dig själv i högstadiet: blyg, populär, sportig, rädd, gullig, smörig, lillgammal, duktig, tuff, teaterapa, ambitiös, plugghäst, hemmakär, aktiv, störig, högljudd, framåt, realistisk
blyg, ambitiös, rädd

2. Vilken bok läste du senast? Fem ORD för att beskriva varför jag ska, eller ska avstå att, läsa den.
Sista beviset av John Matthews (http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9185283002). Läs den för: Arkiv X-känslan, 500+ känslosamma och spännande sidor.

3. Finns det någon känd person som förändrat dig eller ditt liv på något sätt? Vem och hur har denna någon förändra dig?
Nej, det finns ingen känd person som påverkat mig. De som påverkat mig mest är min mamma och min mormor (i den ordningen).

4. Skriv tre saker som du och din partner tycker olika om (har du ingen aktuell partner kan du väl svara för nåt X)
T tycker inte kvoterad FF är bra - det tycker jag. Vi har många och arga diskussioner om detta.
T lyssnar aldrig på en låts text. Jag tycker texten ger musiken en dimension till - annars blir det ju nästan alltid bara dunkadunka.
T tycker disktrasan stinker och är äcklig och sköljer och vrider aldrig ur den utan lämnar den i en liten smutsig ihopknycklad hög. Är det konstigt att den stinker och är äcklig?


5. Vad är det sista du skulle berätta för din mamma?
Om mitt sexliv :)

6. Vem ringer du först när hela världen står på ända, allt är deppigt och inget funkar?
Mamma

7. Vilken är din största personliga sorg?
Att livet är ändligt, jag kommer aldrig komma över det.

8. Vad frambringar mest ångest:
inte ringt mamma på en vecka
dåligt städat eller ostädat
gått upp i vikt
larm om farliga livsmedel
boendet
räntehöjningar
välja fonder/telebolag/elbolag
för mycket på TV-tittande
tränat för lite
är utomhus för lite
inte bytt till vinterdäck
annalkande sjukdomssäsong
ätit skräpmat/godis

Viktuppgång och ostädat (fast jag intalar mig att det är ok med dammråttor så tycker jag det är pinigt om nån kommer på oanmält besök)