Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

06 december 2005

Varför sa du bara nej?

Jag och barnen pratade om hur det kommer vara på begravningen. Vi pratade om kistan, alla blommor och att många kommer vara ledsna. Lille F sa att gammelmormor nog har det mysigt i kistan. Sen frågade stora F mig varför jag sa nej.

-Mamma, varför sa du bara nej när mormor ringde?

Ser mig själv inne på H&M med ett sjupack trosor i storlek 122 i handen upprepande "nejnejnejnejnejnej. nej...!".

-Jag ville förstås inte att det skulle vara sant.

F intygar att hon inte heller vill att det ska vara sant.

-Men det är det mamma.

1 Kommentarer:

11:34 em, Blogger Ina skrev...

Så kloka de är, våra små som är så stora. Hon sammanfattade alltsammans i två små meningar. Lycka till med talet!

 

Skicka en kommentar

<< Till början