Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

08 december 2005

Svaren man inte vill ha

Vad är du sugen på för nåt till middag?

Här är svaren man inte vill ha: (och hur svaren kan tolkas)

Nåt gott Ja, sen när var man sugen på nåt äckligt? Eller betyder det att jag brukar laga mat som inte är god?

Varför måste man äta varje dag? Detta är egentligen en fråga, inte ett svar. Att du frågar tillbaka visar väl på att det är ganska jobbigt att både tänka ut mat och sen laga den. Så help me out here please!

Nåt med kött och pasta, potatis eller ris Men hallå! Jag lärde mig kostcirkeln nån gång för 20 år sen. Jag vet att en måltid ska bestå av protein, kolhydrater och lite fett. Frågan är hur de ska tillagas, komponeras ihop och kryddas.

Suck... tacka vet jag tasteline

2 Kommentarer:

3:00 em, Blogger Mustardseed skrev...

*asg* underbart! vi har en ny ambition som hittills funkat rätt bra: matlista. Nödvändigt för att barnen inte ska få pannkakor eller makaroner och köttbullar varje dag. Det gör under för den där typen av diskussioner också. Fast å andra sidan så blir det ingen bra blogg av matlistor ;-)

 
12:09 fm, Blogger Thinkerbell skrev...

Ja, veckomatsedlar är asbra. I love. Men vi har fallit helt utanför ramarna nu, rutiner bye gone. Jag längtar efter grå vardag när allt (ALLT) är som vanligt.

 

Skicka en kommentar

<< Till början