Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

21 april 2006

Vilken bok ska jag köpa?

Hela högen med pocketböcker är nu slutlästa och det är dags att beställa nya. Har bara några kapitel kvar av Christina Herrströms Den hungriga prinsessan som är så bra att jag verkligen vill läsa låångsamt och suga på den starka karamellen länge.

Hjälp mig nu att välja genom att rangordna dessa böcker i den ordning du tycker de verkar vara intressanta:

Caipirinha med döden av Marie Ernestam

Allt är upplyst av Jonathan Safran Foer

Montecore - en unik tiger av Jonas Hassen Khemiri

Vad jag älskade av Siri Hustvedt

Det är 1988 och har just börjat snöa av Sigge Eklund


Det ska bli mig ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf

Lagt kort av Joan Didion

2 Kommentarer:

7:21 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Önskar jag hade samma samling hemma, mitt förråd är tomt nu när jag läser Vad jag älskade, som inte ännu är fängslande...De andra har jag inte läst så rangordna eventuellt denna lite längre ner...

 
12:32 em, Blogger Mustardseed skrev...

Kul ide, här är min rangordning:
Montecore - en unik tiger av Jonas Hassen Khemiri (bara för att jag läst den och äääälskar hans språk!)

Allt är upplyst av Jonathan Safran Foer

Caipirinha med döden av Marie Ernestam

Lagt kort av Joan Didion

Det är 1988 och har just börjat snöa av Sigge Eklund

Vad jag älskade av Siri Hustvedt

Det ska bli mig ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf

 

Skicka en kommentar

<< Till början