Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

07 april 2006

Skrapar på ytan av det mesta

Smickrande skulle man kunna kalla mig "allmänbildad", men rätt ofta känns det som att mycket av det jag kan och gör hela dagarna bara är skrap på ytan.

Jag kan fota mina barn så jag blir nöjd - men ingen av mina bilder kan mäta sig med nån av de här.

Jag kan skriva träffande texter - men aldrig bli en Linda Skugge.

Jag kan göra halvsnygga designjobb - men aldrig mäta mig med de på Berghs.

Jag är ok bra på att knacka kod - men nåt logiskt geni är jag knappast.

Jag har hyfsat bra koll på vad som händer på internet - men fattar fortfarande inte vad deli.cio.us gör.

Jag har ett skapligt hem - men är avundsjuk på de som platsar i Sköna Hem.

Jag är nog inte riktigt bra på nånting.

6 Kommentarer:

10:17 fm, Blogger Mustardseed skrev...

Vet du vad, jag tycker dina texter är otroligt mycket bättre än Linda Skugges, och då har jag länge varit ett stort Skugge-fan. (Fast vacklar nu, med den alltmer överskuggande moderata hemmamorsa profilen). Men vad gäller språk och träffsäkerhet så överträffar du henne!

Haha, när man läser mina comments här på din blogg så framstår jag som ditt största fan tror jag. Don't worry, jag håller inte med om allt!

 
10:35 fm, Blogger Thinkerbell skrev...

Ah, härligt att ha ETT fan i alla fall. :) Bara du inte blir en stalker är jag nöjd. Nä, skämt åsido...

Vet inte vad det tagit åt Skugge, vad håller hon på med? Har hon slutat vara feminist nu? Eller har hon gett upp och tycker det är skönare att bara låtsas flyta med, salig i ovetskap?

 
11:24 fm, Anonymous Anonym skrev...

Kan aldrig bli en Linda (åh, jag kan inte ens skriva det namnet!)? Jodå, det är bara att lobotomera sig lite.

 
3:24 em, Blogger Mustardseed skrev...

*asg* Ja jag tänkte själv det att det lät lite stalkeraktigt. Lovar att jag är mer sansad än så!

 
5:40 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Du jag instämmer med Moderna. Fast en Linda behöver du inte bli för att vara bra, fortsätt vara du utan att ta över hennes roll, kör om istället! Du skriver alltid jäkligt träffande och pangpå utan att använda massa jävla faan ord. Du har guts tycker jag, du gör bra research med.

 
12:46 fm, Anonymous Anonym skrev...

Du, att vara generalist är också en specialitet.

 

Skicka en kommentar

<< Till början