Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

29 mars 2006

Disappointed!

(ja, det ska sägas med det där tonfallet som bara Ford Fairlane kan få till)

Men hur som helst. Jag har läst en bok som var så bra, så välskriven, så gripande och så spännande med ett slut som var så oavslutat att allt det sköna man upplevt ända fram till sista sidan försvann. Istället lämnas jag med en trevande insikt om att jag kanske inte fattar för jag är för dum. Hade Henke försvunnit frivilligt? Vart, till UTAN under Stockholms gator? Ner i sughålet vid den där arga bonden? In i den trånga gången i muren nere vid bäcken i barndomsstaden? Vad gjorde han där bland granarna? Hade han varit i Vansbro? Fanns ledtrådarna där? Eller visste man hela tiden att man aldrig skulle få veta?

Så ska du läsa "Försvinnarna" av Jerker Virdborg läs alla sidor utom den sista - skriv sen ett eget bättre slut och skicka det till mig så ska jag läsa.

Ja, jag efterlyser alltså det riktiga slutet i boken "Försvinnarna".