Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

22 mars 2006

Snobbig video

Sonen är hostig så för att kanske mota Olle i grind får han vara hemma idag. Videospelarn får bli barnvakt då sonen helt plötsligt regraderat till en tvåårings nivå och vill se Molly Mus som vi bara har på VHS.

Men videon strejkar. Helt oresonlig är den, bandet måste rengöras och hela apparaten låser sig tills man tagit ut bandet som måste rengöras.

Hade man kunnat föra en dialog med videon hade det kunnat låta så här:
Videon: Dr Clean säger att bandet måste rengöras.

Jag: Jag vet att bandet är rispigt och så, men det spelar ingen roll att det blir kass bild och kasst ljud - för det är bara Molly Mus.

Videon: Det spelar ingen roll, jag kan inte spela upp ett band som Dr Clean säger måste rengöras.

Jag: Ditt jobb är att spela upp videofilmer. Snälla?

Videon: Det går inte. Kolla i manualen sid 45 för instruktioner.

Jag: Vem är det som är bossen? Du eller jag?

Videon: Eh, jag ser du väl?

Jag: Gah! Spela upp bandet nu, annars åker du ut!

Videon: Jag darrar av skräck...

Jag: Jävla snobbvideo!

Jag till sonen: Du får kolla på nån DVD-film istället.

1 Kommentarer:

2:55 em, Blogger Mustardseed skrev...

*asg* tack för rolig läsning mitt i min evighetssjuka!!

 

Skicka en kommentar

<< Till början