Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

08 mars 2006

ångestframkallande light

Eller "dagens ilandsproblem":

-Alla pratar om Oscarsgalan och vilka som var värdiga vinnare. Jag vet inte vad de pratar om - har inte sett en film på bio sen... sen... Hitta Nemo (och det var för barnens skull). Jag mår dåligt av att ha så här dålig koll.
-Digitala bilder. När min dotter var liten var jag så ambitiös, namngav filer, photoshoppade dom, sorterade, kastade kassa kort och publicerade dem i fina fotoalbum på nätet. Nu får man vara glad om de man tar (relativt många) hamnar på hårddisken. Jag har sen hösten 2003 att jobba ikapp... och nu finns det ju så många förfinade sätt att fippla med bilder och publicera dem.
-Ladda hem filmer och missade tv-avsnitt. Jag vet hur man gör, jag vet hur man hittar det man vill se, jag har massa bandbredd och hårddisk. Men det finns ju så många varianter på allt. Hur vet jag att just det här LOST-avsnittet är i den allra bästa bildkvaliteten som dessutom passar hembioanläggningen? Bäst att kolla på LOST på sovrumstv'n. Dessutom undrar jag när man ska hinna se allt man kan ladda ner. Jag har fullt sjå att hinna se veckans LOST och CIC, drömmer om att hinna se Desperate Housewifes, Nip Tuck, Earl.

3 Kommentarer:

12:37 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Ser inte på TV mer än ngn kväll i veckan. Det har bara blivit så. Ändras säkert igen framöver men jag läser bara kvällstid. Superskönt att missa alla avsnitt :)

 
10:30 fm, Blogger Mustardseed skrev...

Näää, du som hinner med så otroligt mycket får bara inte klaga på det du inte hinner med *S* Jag fattar inte hur du hinner med allt du gör helt enkelt! Snacka om ångestframkallande ;-)

 
10:54 fm, Blogger Thinkerbell skrev...

Alltså. Det känns som jag bara springer runt och krafsar på ytan till en massa saker. Jag hinner aldrig göra något riktigt fullt ut. Antingen är det mitt kassa tålamod eller så är det tidsbrist (läs: prioriteringar).

 

Skicka en kommentar

<< Till början