Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

02 mars 2006

Det bästa med att åka bort är att komma hem

Dator och internet har under 2 veckor bytts ut mot bad, sol och fritas på praian. Brasilien har varit ljuvligt. 35 grader varmt, bad på paradisstränder, djungelturer, tropiska fiskar, bad i vattenfall, Rio de Janeiro, karneval, samba och billig öl i varje gathörn.

Men det var minst lika ljuvligt att komma hem, slippa svettiga nätter, sand mellan lakanen, klibbiga solkrämer och språksvårigheter (engelska är inget världsspråk).

Tyvärr har bagaget blivit kvar där vi mellanlandade och kortläsaren till kamerans minneskort gör att jag inte kan visa några bilder. De har lovat att baggaget ska komma senast imorgon.

Så med lite bikiniränder under jeansen är jag nu laddad för en skön avslutning på vintern (jag började nästan gråta av glädje att snön ligger kvar :) för nu är batterierna laddade.

Nu vill jag veta vad i nyhetsflödet som jag missat sen den 15 februari. Jag vet att Sverige tagit OS guld i hockey och att det varit rabalder om nån elitlista.

2 Kommentarer:

10:49 em, Blogger Ina skrev...

Välkommen tillbaka! Härligt med en till som är glad för snön, för det är jag faktiskt fortfarande - trots ingen solresa... Bikinirand kan jag tänka mig, får göra en djupdykning i brunkrämsburken kanske.
Vad som har hänt? Tja, fågelinfluensan är väl det enda det pratas om. Uppförstorat och nyheterna gör allt för att skrämma upp oss, så är väl min åsikt... då har jag ändå både hund, katter, hönor och bor under ett flyttfågelsstråk. Kanske är det jag som är osedvanligt blåögd?!

 
5:59 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

WELCOME HOME!! Fast vi inte är hemma där längre (eller nu) så är känslan densamma när vi kommer hem hit. DU STORT GRATTIS till lille F!!!!!!! HURRA HURRA HURRA och tänk att få fira flera dagar i rad :)

 

Skicka en kommentar

<< Till början