Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

09 februari 2006

tio och fem

Jag hakar på Moderna och svarar på lite roliga frågor.

Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag pluggade sista året på DSV. Gjorde x-jobb (blä, skäms fortfarande över det usla som kom ur den processen, fast jag blev godkänd).

Vad gjorde du för ett år sedan?
För ett år sen.. hm.. jobbade. Skulle tro att typ inget har förändrats sen dess. Eller jo, jag höll på och trimmade min kropp då. Åt bara massa proteiner och tränade mkt.

Fem snacks du gillar (utan inbördes ordning - ty alla snacks äro skapade jämställda...):
Parmesanost
Cashewnötter
Ostbågar
Sour cream and onion chips
popcorn

Fem sånger du kan HELA texten till:
Well, vilken som helst av Depeche Mode och otaliga barnvisor.

Fem saker du skulle göra om du var miljonär:
-Resa, se alla de där fantastiska naturupplevelserna. Jag har blivit helt hooked på naruren. Klättra i anderna, forsränna i Grand Canyon, späckhuggarsafari i Norge, fota geysrar på Island, Alaska, Australien etc etc. Inget Mallis, Thailand eller så.
-Jobba mindre
-Ha fler hobbyprojekt, typ skriva en bok, starta lite fler webbsajter :)
-Doula mer
-Och en personal shopper låter prima. Just nu pendlar jag mellan otroligt chic och sunkig lodis.

Fem dåliga vanor:
-Biter på naglarna
-Petar i näsan
-Har utvecklat telefonskräck
-Orkar inte duscha varje dag
-Feströker lite väl ofta

Fem saker du gillar att göra:
-Ligga i sängen och läsa en god bok. Ikväll ska jag hugga in på Ajvide-boken.
-Kolla på LOST
-Blogga + läsa andras bloggar + knuff.se
-dricka rödvin och prata
-umgås




Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
-stringtrosor.
-angoratröjor - blir allergisk
-päls
-kläder med sexistiska eller rasistiska tryck
Annars är jag nog ganska öppen för det mesta. Tom näbbstövlar!

Fem favoritleksaker:
lego
iPoden (eller egentligen att hålla på och fippla med iTunes, göra låtlistor osv)
hemmabion och stereon
kameran (+ hålla på med bilderna, redigera osv)
hm... mig själv? :)