Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

04 februari 2006

Jag mötte Lassie

Förakta aldrig en Lassie, men ironisera alltid. Nu har Tankar Om Stort Och Smått kommit på ett nytt sätt att kategorisera en Lassie. Vi har lightlassien som egentligen inte är nåt annat än att man sett en kändis och krämlassien som påvisar någon slags personlig anknytning till kändisen. Sen kan lassien vara deluxe eller enkel beroende på om kändisen ifråga är en A eller B kändis. En A kändis är någon som är riktigt känd, även utanför Sveriges gränser. Min ultimata krämlassie vore Jack Nicholson eller Robert Di Niro.

Här är några av mina:
-Jag har solat i Central Park med Eric Gadds manager. Hösten efter hade Eric en ny look - trulig, sur med baggy jeans. (krämlassie deluxe då 1992, nu kanske bara enkel krämlassie)

-Jag har gått i samma skola som Musse "Rallarsving" och sjufaldige ju-jutsivärldsmästaren Hasselvall. Hans syrra heter f.ö. Mimmi. Musse och Mimmi. (enkel krämlassie)

-Jag har sett LaToya Jacksson slänga röda rosor på Fifth Avenue i New York. (lightlassie deluxe)

-Jag har spelat på pianot Tom Hanks spelade på i filmen BIG. (lightlassie deluxe)

-Jag har åkt flygplan och varit på nattklubb med Wannadies. (enkel lightlassie)

-Jag har klampat in på China-teatern med blommor till Peter Jöback. Min kompis var sååå kär i honom, vågade inte gå dit själv. Jag fattar inte heller att jag vågade, men jag gjorde såå mkt dumma grejer när jag var 20something. Detta var för Peter Jöback blev Peter Jöback och definitivt innan han klev ur garderoben. (enkel lightlassie)

-Jag är gift med en som har en kusin som jobbat som väderflicka på TV4. Den smäller nog högst ändå, på den ironiska gradskivan. (enkel krämlassie)

-Jag känner en som varit tillsammans med en brandman. Den brandmannen är nu tillsammans med Börje Salmings exfru. (lightlassie deluxe)


Ur urplock av enkla lightlassies:
-Såg Fredrik Lindström flanera på Odengatan tillsammans med Kristian Luuk
-Såg Thomas Di Leva sväva på Ringvägen i kaftan
-På en och samma kväll på Riche såg jag både Agneta Fältskog, Martin Timell och Torkel Pettersson.
-Har sjungit i Blå Hallen för kungafamiljen och även sett dem skrida förbi på ca 10 meters håll.


Vilka är dina lassies?

5 Kommentarer:

11:00 em, Blogger Ina skrev...

Tänkte skriva svar här men bloggar nog själv om det - det blidde liksom lite långt :-)

 
12:39 em, Blogger Cliff Hanger skrev...

Kul att idén sprider sig. :-)

 
10:53 fm, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Måste tänkta efter, är dålig på kändisar... Varit Martin Stenmarcks girlfriend truelassie (fast berättar inte när haha), hälsat på Magnus Uggla då jag kände igen honom ehm. Känner trummisen i Teddybears som nu mer är med i Midnight Monkeys. Har en man som gått i skola med Christian Luuk och halva killinggänget*S*, jag har dansat med Bill Cosbys son (tryckare!) innan han dog... jag var 18 år. Känner Lotta Berg, kändis intervjuare som nog träffat alla :) Orkar inte tänka mer men ngn till har jag säkert träffat... Kanske återkommer :)!

 
11:18 fm, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Mark Levengood fick mig att skratta gott på enkelriktad gata, nej det var inte han som körde åt fel håll..

 
12:51 em, Blogger Heliotropen skrev...

När min mamma var liten var hon bästis med Alice Timanders syrra. Den du!

 

Skicka en kommentar

<< Till början