Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

06 februari 2006

Kan ni haja!?

Det har redan gått ett år - idag kom katalogen över årets reaböcker. Förut såg jag fram emot bokrean, men jag har blivit så himla bekväm. Jag kan bara läsa pocketböcker. Stora tjocka och tunga inbundna böcker är förvisso mycket snyggare i bokhyllan. Men för fina för att pula ner i handväskan (om de ens får plats) och för tunga för att läsa i sängen (gör dessutom ont om man somnar under läsningen).

Här är böcker som kommer med nästa leverans från adlibris.
Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm
Försvinnarna av Jerker Virdborg (läs, läs, läs hans debut "Landhöjning 2 centimeter per natt")
Låt den rätte komma in av Johan Lindquist Ajvide

4 Kommentarer:

12:43 em, Blogger Mustardseed skrev...

Låt den rätte komma in...aaah vad jag är avundsjuk på dig som inte läst den ännu!!

Mitt förra paket från adlibris innehöll följande: Den amerikanska flickan (suprise ;-)), Montecore - en unik tiger, av Jonas Hassem Khemiri, Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon och Sandvargen av Åsa Lind (till barnen då).

Min lista över gjorda köp hos adlibris börjar bli löjlig nu..Tur att R har överseende med min överkonsumtion av böcker...

 
1:45 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Här är en till som överkonsumerar. Har nu 10 pocketböcker (beroende) som "väntar på mig". Åh, låt den rätte komma in är klart läsvärd. Jag plöjer Camilla Läckbergs två första just nu, det går fort :)
Sandvargen tar upp ämnen jag gjort i mitt manus, hm, jäkla typiskt, men jäkligt bra bok tycker mina barn. Nu får jag redigera efter att ha läst en Sandvargen :O

 
2:01 em, Blogger Thinkerbell skrev...

Ah, berätta vad du tycker om Khemiris bok sen. Jag älskade "Ett öga rött". Nu kom böckerna, jag vet inte vilken jag ska börja med. Har även Christina Herrströms nya som ligger och väntar.

Vardagslyx är att lägga sig mellan nymanglade lakan (helst torkade utomhus också), titta på högen med olästa pocketböcker på sängbordet och ge sig hän.

Ni som gillar Sandvargen måste också läsa böckerna om Rosalie (Ingrid Carlgren).

P.S I Senaste Damernas Värld (ja, skratta nu exilmamman) fanns i lång artikel om hur bokläsning kan göra oss lyckligare. Så häda inte genom att kalla det överkonsumtion! :)

 
7:23 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

HAHAHA *skrockar* DAMERNAS!!! :)
Du är underbar... Berätta gärna hur den undersökningen gick till samt urvalsgruppen :)! Men jag tror på det stenhårt för jag själv blir det!

 

Skicka en kommentar

<< Till början