Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

07 februari 2006

I vår flyr vi fältet

Jag är en vagabond. Jag älskar att vara borta. Min mamma kallade mig för "lilla fröken stanna borta" när jag var liten. Jag ville aldrig åka hem, var alltid så kavat och klarade mig själv. Allra bäst klarar jag mig själv, när jag får prova mina vingar utan de vanliga kontexterna. Ett exempel. Reser jag tillsammans med någon jag känner brukar språket hämma mig väldigt mycket. Jag blir helt tyst, låter den andra sköta snacket. Men är jag helt själv kan jag prata både tyska och vellditt amrekaansk engelska, danska och norska. Säkert lite turistspanska också.

Det var en lång parentes. Dit jag vill komma är att vi efter några års medveten men ofrivillig bundenhet vid hemmet ska ut och resa inte mindre än 3 gånger nu i vår. Redan nästa vecka bär det av till Sydamerika, sen till Storbritannien och sen till det undersköna norra Italien.

Det är mycket som ska fixas. Jag minns när jag reste allena, då hade jag allt i en kabinväska. Nu lär det gå åt en container för att få plats med alla travellos, pocketböcker, pass, badkläder, solskyddsmedel, bilbarnstolar, blöjor, kameror och reseguider. Och då har jag väl glömt hälften.

3 Kommentarer:

12:47 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Jag utmanar dig nu :) Till Thailand delade barnen på en kabinväska (normalstorek)och jag och maken hade varsinn (våra kläder är ju större, ehm) Sen köpte vi en väska när vi åkte hem förvisso då man tenderar till att shoppa i Asien. Men så skönt att ha varsinn liten ryggsäck på barnen i planet (jag hade bara handväska!) och varsinn kabinväska att dra på. Lilla H drog hennes och O:s, stolt! And WELCOME vagabonda, ska beställa sol :)

 
1:41 em, Blogger Thinkerbell skrev...

haha, mamma ringde just och undrade om vi inte behöver en större väska :) Fast det är 35-40 grader varmt så egentligen är det väl bara badkläder och solskyddsfaktor man behöver. Lite myggmedel kanske också. Det bör få plats i en kabinväska?

undra just hur det är bevänt med shoppingen i Brazil...

 
2:46 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Barnkläder är superbilligt men väldigt pluttinuttiga.. Tror nog ni hittar en del, det brukar gå lätt:) ÄR AVIS huha, så underbart och KUL. När? Fatta vilket lyx att där veta att ni har 2 resor till att se fram emot:) Ni är så ärda det efter "värsta hösten ever". Go swimming, shopping, concerting and last but not least friendshiping :)

 

Skicka en kommentar

<< Till början