Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

10 mars 2006

En dag ur mitt liv

Hinner jag mycket? Jag tycker mest jag flänger runt som ett skållat troll, hinner sällan lägga manken till eller göra något så färdigt som jag vill.

7.00 Vaknar, duschar, klär på två barn, borstar hår och tänder på dem och flätar hår. Krånglar på dem kläder och så iväg till förskolan.
8.11 Väntar på tåget.
8.15 Klistrar på frimärken till vykort som jag aldrig hittade brasilianska frimärken till.
8.20 Läser 2 sidor ur "Den amerikanska flickan".
8.40-14.00 På jobbet (ett kapitel för sig)
15.00 På tåget på väg hem, läser 3 sidor ur boken, pratar i telefon med mamma.
15.10Hämtar barn på dagis. En kompis följer med hem.
15.20Sätter igång barnen i lek, plockar ur disken, öppnar post (f till nefrologen snart igen), beställer klipptid för mig och dotter, funderar över en spännande jobbgrej.
16.00 Börjar laga mat. Ska prova något nytt idag. Plejcavisjka (+kolla upp stavning).
17.30Efter att barnen haft tekalas (och hämtat alla äggkopparna, kånkat runt småbrod och letat gosedjur för att fylla hela kalasbordet) äter de juggeburgare (lättare stavning) med god aptit.
18.00Bolibompa börjar. Skummar mejlskörden. Det är lugnt, men det blir jobb ikväll.
19.00Kompis blir hämtad. Nattningsrejs, påkrånglade kläder av och flätor ur. Hår och tänder borstas. Nattinatt med Bambi 2 på CD (som jag måste kasta, den är helt hemsk).
20.00Barn sover - dagens andra arbetspass börjar.
22.00Kollar på inspelat avsnitt av LOST och viker tvätt (35 kilo exkl smuts). Dricker te.
0.00Fyller i 14 kort till barnkalas på söndag. Läser mejl.
01.00Somnar

1 Kommentarer:

10:12 fm, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Puiiiiiiiijjjjjjjjffffffff, säger jag. Eller Mamma Mia,

 

Skicka en kommentar

<< Till början