Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

14 mars 2006

Konstig känsla (jag mötte Lassie)

Jag sitter och lyssnar på nedladdade podcastar av P3 Dokumentär. I morse lyssnade jag igenom programmet om BT Kemi och direkt efter det hörde jag om Estoniakatastrofen, och innan dess har jag även lyssnat på program om Catrine da Costa och Mordet på Olof Palme. Det är intressant att höra mer om bakgrund, mediarapportering och uttalanden från politiker från den aktuella tiden. Med ens kommer man ihåg Ines Uusman, de där utdragen från SOS Alarms bandupptagningar och Ingvar Carlssons säregna röst.

Efter all den historiska genomgången blev riktigt konstigt att sitta vid Ingvar Carlssons grannbord nu på lunchen - bara minuter efter att jag hört hans röst via min iPod. Jag kan intyga att hans röst är lika säregen som den låter i radio.