Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

23 mars 2006

Genialiska IKEA

Vi har nytt kontor och svängarna till IKEA blir många. Gång på gång slår det mig att det är väldigt mycket föräldrar (mest mammor) med barn där.

De verkar ha jättetrevligt och jag förstår dem. Det finns bra möjlighet att shoppa det mesta och sen kan de lugnt softa i restaurangen eller kafeterian. De kan sitta och bre ut sig över flera bord och ungarna kladdar och skriker, men ingen snorkig tant (eller farbror) ser sura ut. Istället bara ler folk och tycker det är gulligt. Maten är billig, det finns gott om plats för barnvagnarna och massor av billiga leksaker att "muta" barnen med.

IKEA är genialiskt och bra för föräldrar och barn. Allt är uträknat och jag undrar om det inte är IKEA-lobbyn som sett till att de flesta kommuner har stängt eller dragit ner kraftigt på öppna förskolan.

1 Kommentarer:

9:27 fm, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Ja, även jag gillade IKEA som utflykt med både ett och två barn i vagnen... Heja IKEA! Och idag kan jag gå dit och barnen ha värsta lektimmen i bollhavet, heja IKEA! :)

 

Skicka en kommentar

<< Till början