Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

26 april 2006

Ja, mera sånt här!

"Fotbollsprofilen" Peter Antoine tycker att vi ska införa lagliga bordeller i Sverige. Så att blyga killar kan gå på horhus i stället för att våldta. Bättre att offra några baltiska småtjejor än fina svenska flickor. Peter har stenhårt gått på myten om den lyckliga horan. "Prostituerade är lyckliga" säger han och menar att de tjänar mycket pengar och "har stora bilar".

Jag tror säkert att det finns enstaka prostituerade som inte lider och förnedras hela tiden - som kanske till och med känner sig lyckliga. Men jag tror inte det finns speciellt många horor som valt sina yrken under lyckliga omständigheter. Jag är säker på att väldigt få torskar rekommenderar sina döttrar att bli horor.

Snälla kan inte alla gubbs inom fotbollen och hockeyn säga så här galna saker. Det vore så bra, de framstår som så inskränkta och inhumana att uppstädningen inom hockeyn och fotbollen skulle komma DIREKT om politiker och media fick upp ögonen att den här vidriga människosynen frodas på det här sättet inom fotbolls- och hockeykulturen.

2 Kommentarer:

9:03 em, Anonymous Anonym skrev...

gaaah. jag blir så arg. gubbjävlar.

 
1:59 em, Blogger Thinkerbell skrev...

Jag står fast vid att jag inte tror att det finns horor som valt sina yrkesval under lyckliga omständigheter, även om de kanske mår bra och uppfattar sig som lyckliga nu. Jag tror heller inte de rekommenderar sina barn att hora, eller är speciellt stolta över sitt yrkesval.

Dessutom är jag jäkligt less på att som ENDA argument för att lyckliga horor finns bli skickad till en blogg - vem vet om den är äkta, vem vet vem hon är, vem vet varför hon skriver om det hon gör?

 

Skicka en kommentar

<< Till början