Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

02 januari 2006

Jag ger inga nyårslöften

Jag tänker inte ha några nyårslöften i år. Jag är alltför krass för det. Dessutom behöver jag inget nyårslöfte som extra press för att bättra mig eller gära förändringar. MEN jag är inte ofelbar och jag behöver verkligen gå ner i vikt (det finns de som när de mår dåligt lägger av att äta, jag gör tvärtom) och jag vill sluta dumröka. Eventuellt också sluta feströka, men det är ett stort steg så det vågar jag inte ens skriva ner.

7 Kommentarer:

8:40 fm, Blogger Mustardseed skrev...

Låter smart att inte avge en massa nyårslöften (jag börjar redan tveka på mina) men jag vet ett bralöfte du kan ge: lova dig själv att hänga på en f-fika åtminstone en gång i år!

 
9:56 fm, Blogger Thinkerbell skrev...

Ja, det borde jag ju kunna lova. Jag trodde iofs att ett nyårslöfte skulle innehålla någonslags uppoffring - annars kan man ju lova vilka saker som helst. :)

 
12:13 em, Blogger Mustardseed skrev...

Nejnejnej, det är en missuppfattning. Min kollega har till exempel lovat att snusa mer och äta fetare mat och det verkar gå bra hittills.

 
1:54 em, Blogger Thinkerbell skrev...

Hmm, då kan man ju undra vad ett sånt nyårslöfte betyder? Vad ska det vara bra för? För mig skulle det bara våra ett ironiskt hån mot alla de som tycker att ett nytt år är ett bra tillfälle att shapa till sig.

 
6:13 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

Här ges inga nyårslöften heller. Fast i år är det mest rökningen som hänger kvar som ett aber. Men det har minskat så mycket iom förra årets löfte att det inte känns aktuellt att ta tag i igen :) Träningen kan jag ju tacka dig för. Jag har muskler som aldrig förr. (om man bortser från alla år före jag fick barn då...) Behövde lite pepping! Mille Grazie :)Äsch finns massor med saker att ta tag i men med åldern känns de mindre angelägna...

 
5:23 em, Blogger Mustardseed skrev...

Självklart är kollegans bara ett skämtlöfte, men så allvarligt behöver man väl inte ta på sina egna löften att andras skämt är hån? Sanningen är väl att de allra flesta som avger nyårslöften inte lägger så stor vikt vid dem egentligen.

 
5:26 em, Blogger Thinkerbell skrev...

nä, men just därför avlägger jag inga löften. :)

 

Skicka en kommentar

<< Till början