Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

29 januari 2006

En härlig dag

Vi sov länge efter lite galej igår då även barnen somnade sent. Halv elva satt vi och åt frukost och efter det begav vi oss ut i solskenet på vingliga ben och skidor från sjuttiotalet. Och det gick som en dans - jag fattar inte varför jag alltid hatat att åka lågfärdsskidor. Det är ju ljuvligt. Även om jag är helkass.

När vi kom ut från skogen där vi spårade i snön så hörde vi nån liten fågel som sjöng. Solen värmde och snön droppade. En liten föraning av våren.

På eftermiddagen åkte en exalterad liten men stor F till en kompis som ringde och hade tråkigt. Jag och lille F spelade Anki och Pytte och satte en deg på jäsning.

Nu har vi just kikat klart på Grodmysteriet och barnen ligger och inväntar sömnen. Det jag kommer minns bäst från den här dagen är vårfåglarna. Det finns hopp.