Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

08 januari 2006

Kungen av ingenting

Julen är nu definitivt över, alla kartongerna är slaktade och apparater uppskruvade och inkopplade. Vi har många TV-apparater. Jag tycker inte vi behöver så många och fjärrkontroller går ju bort alltså!

Jag fick ett skrattanfall häromdagen när alla fjärrkontrollerna låg uppraddade. Jag tänkte ju på det klassiska citatet "Flest prylar när han/hon dör - vinner". Jag vet inte om antal fjärrkontroller verkligen är ett mått på hur bra man lever sitt liv. Prylar är jättekul - det handlar verkligen inte om att jag är teknikfientlig eller ointresserad (I love hemmabion, iPoden och digitalkameran t.ex) utan om att det ska finnas ett behov att fylla. Och säga vad man vill om elektronikföretagen, men de gör effektiv reklam som skapar en massa nya behov.

Och ska man tro tradera är det många som gör sig av med surplus-grejerna nu efter jul (oklart om det är årets julklappar eller sånt som blivit över sen senaste uppgraderingen)

Men, hursomhelst, jag sprang i alla fall genast och hämtade kameran för att dokumentera och för att visa er.

T: "Aha, lite coolt många fjärrar va?".

Föga anade han ironin. *moahaha*

1 Kommentarer:

3:40 em, Blogger Lallamen skrev...

Ni slår oss i antal - med minsta möjliga marginal :-)

 

Skicka en kommentar

<< Till början