Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

25 januari 2006

Prutt, fis och fjärt

Jag måste berätta en anekdot som jag fick anledning att tänka på i helgen.

Ni vet ju att "tjejer pruttar inte", medan killar både kan gå runt och rapa och fisa utan att nån tycker det är konstigt. Jag önskar att jag kunde skaka av mig den här könsstereotypen, och lika ogenerat som de övriga i mitt hus släppa väder. Det är naturligt att fjärta, även för tjejer. Men jag tycker det är gruvligt pinsamt, så det händer sällan att jag pruttar "in public".

Men en gång hände det. Jag lekte med F i hans rum när jag oavsiktigt råkade släppa ifrån mig en riktig stinkbomb. F sniffade och tittade sig omkring. Han såg mycket brydd ut och frågade: "Vart är pappa?". Att jag som satt en meter från honom skulle ha fjärtat var tydligen helt otänkbart.

2 Kommentarer:

8:49 em, Blogger Lallamen skrev...

Jag är väl okvinnlig jag antagligen för här säger till och med 2-åriga lilla A "Mamma pjutta".

Helt ljuvlig kommentar. "Var är pappa???" Gissar att far i huset verkligen uppskattade att höra det ;-)

 
2:58 em, Blogger Var dags glimtarn skrev...

vågar inte svara HAHA. Gissa vad mina små söta säger *iiii*. Kommer från en riktig pruttfamilj :)

 

Skicka en kommentar

<< Till början