Det började den andra oktober

om det svåra - stort som smått

16 oktober 2005

Är jag på tur?

Sen ett par dagar har jag ett tryck innanför pannbenet. Det känns som bihåleinflammation minus den skärande smärtan. Det gör inte ont, det bara trycker konstigt.

Sjukvårdsupplysningen tror att jag kanske behöver glasögon, men frågar också om jag har domningar i armarna. Det kan vara tecken på allvarligare saker, som t.ex hjärnblödning eller tumör "Ehh... nej..." Mental note: boka tid hos optiker.

3 timmar senare börjar ena handen att domna. T och den stora duktiga är i Globen och tittar på .. eh hockey. Inget funkar logiskt, kan inte tänka. Bara panik och svimningskänsla. Det är kanske så här det känns att ha en panikångestattack? Min mor, min älskade mamma, tvekar inte att köra hit. Mamma-power. Jag är lugn när hon åker.